Image by Helena Lopes

KYRKA FÖR NÄSTA GENERATION

TILLSAMMANS BYGGER VI HÖGLIDENKYRKANS FRAMTID

Just nu står vi i en utvecklingsfas som församling. Det är en fantastisk tid och vi har stor framtidstro och förväntan på det Gud gör. Utveckling medför också en del kostnader och här har du möjlighet att vara med och bidra genom gåvor till specifika ändamål. Nedan kan du se de projekt som pågår just nu och du kan även följa hur mycket vi samlat in. Tillsammans gör vi skillnad för människor och bygger kyrka för nästa generation! Siffrorna i diagrammen uppdateras veckovis.

Tack för din gåva, den är betydelsefull!

PROJEKT: MÅLNING TAKFOT
Insamlingsmål: 75 000

Just nu pågår renovering av takfoten och taket vid entrén. Totala kostnaden för projektet är ca 350 000kr. Det är ett omfattande arbete men nödvändigt för att hålla vår fastighet i bra skick och förvalta den på bästa sätt.

Nu kan du vara med och ge en gåva till detta projekt. Tillsammans kan vi göra skillnad för kommande generationer! Tack för din gåva.

Insamlat just nu:

Ge via swish eller bankgiro:

MÃ¥lning takfot Swish.png

Bankgiro:

Märk gåvan med "Målning Takfot"

Siffrorna uppdateras veckovis.

Tidigare insamlingsprojekt

Ljudutrustning kyrksal

Vi har bytt ut ljudanläggningen i kyrksalen. Den totala kostnaden för det blev ca  110 000 kr.

Vi hade ett insamlingsmål på 55 000 kr, vi fick in ca 45 000 kr. TACK till er alla som var med och bidrog. Det går fortfarande att ge bidrag till det, märk din gåva med "Bidrag ljudutrustning".

Renovering Entré

Vi har renoverat entrén under 2023, så bra det blev! Totala kostnaden för detta landade på ca 75 000 kr. Vi hade ett insamlingsmål på 35 000 kr och nådde ca 20 000 kr. Vill du fortsätta ge till det projektet går det givetvis bra. Märk din inbetalning med "Bidrag entré". Tack för din gåva!

Brandlarm

Under 2023 installerade vi även nytt brandlarm, ännu ett omfattande arbete som var nödvändigt.

Totala kostnaden för projektet blev ca 315 000 kr. Vi hade ett insamlingsmål på 100 000 kr. Vi nådde upp till ca 35 000 kr. Det går även här att fortsätta ge, märk gåvan med "Bidrag brandlarm".

För mer information om respektive projekt eller andra frågor så ber vi er skicka ett mail till info@hoglidenkyrkan.se