FROG LOGO_edited.png

Schema hösten 2024

20 september, TACOKVÄLL

Som vanlig FROG fast också tacokväll i kyrkan för alla som vill vara med! Hit kan man alltså ta med sig syskon och kompisar i alla åldrar och förstås också föräldrar eller andra vuxna om man vill det. FROG-ledarna finns på plats som vanligt och tar emot i entrén, fixar med aktiviteter och andakt. Men mat blir det kl. 18.00 så man behöver inte äta middag hemma den här dagen. Bra ju!

Det blir alltså fredagsmys i kyrkan istället för hemma.

Anmäl gärna till tacokvällen så vi vet hur många som kommer: ANMÄLAN TILL TACOKVÄLL

4 oktober, FROG TÅRTTÄVLING

En klassiker - tårttävling.

18 oktober, TACOKVÄLL

1 november, KÄNDISMASKERAD OCH PAC-MAN

Kom som någon eller något känt. Det klassiska spelet PAC-MAN kommer till liv i Höglidens kyrksal.

15 november, TACOKVÄLL

29 november, JUL PÅ FROG MED TOMTENISSENS CAFÉ

FROG-julmys när det är som bäst!

VAD ÄR FROG?

FROG är en del av Höglidenkyrkans barnverksamhet och riktar sig till barn i skolans årskurs 3-6.

FROG  har samlingar varannan fredag (ungefär)

kl. 18.00-20.00 och håller till i Höglidenkyrkan (ute eller inne) om det inte står något annat i planeringen.

Namnet FROG är en förkortning för "Fully Rely On God".

Upplägget är ungefär lika varje gång:

• Gemensam start: välkommen, presentation och genomgång av kvällens program.

• Kvällens aktivitet: oftast olika varje gång.

• Fika: oftast saft och bulle/smörgås

• Andakt: vi berättar en berättelse i Bibeln och pratar om vad vi kan lära oss från den. Barnen får ofta vara aktiva på något sätt även i andakten.

• Avslutning där vi kollar vad som händer nästa gång.

Alla är välkomna till FROG!

Hälsningar ledarna Ylva, Hannah, Sandra, Rut, Linnéa, Edith och Kristina

Frågor eller funderingar?
Kontakt: Ylva Timan Olofsson 070 546 71 71
ylva.t.olofsson@gmail.com

FROG är en del av Höglidenkyrkans barnverksamhet och är för dig som går i klass 3 till 6.

VÄLKOMMEN ATT VARA MED!